Menu Close

Pamokų ciklas „Tamsioji mados pusė“

Seniai praėjo tie laikai, kai drabužiai, aksesuarai buvo tausojami, taisomi ir nešiojami ilgus metus. Šiuo visuotinio vartojimo laikotarpiu vyrauja kitos nuostatos: rūbas perkamas vienam sezonui, kol pasirodys nauja madinga kolekcija, o vėliau atsiduria šiukšliadėžėje. Jo vietą spintoje užima naujas drabužis. Mados industrija atneša daug pelno, todėl sąmoningai vengiama kalbėti apie tamsiąją mados pusę, kokią žalą tokie vartojimo įpročiai daro aplinkai ir mums.

2021 m. balandžio mėnesį Lentvario Motiejaus Šimelionio gimnazijos IIb ir IIc klasių mokiniams buvo pasiūlyta dalyvauti integruotų anglų kalbos ir biologijos pamokų cikle „Tamsioji mados pusė“.

Pamokose buvo taikomas problema grįstas metodas, kurio tikslai – atlikti kuo platesnę problemos analizę, aktyvinti žinias ir bendradarbiavimo įgūdžius bei integruotų pamokų pabaigoje pasiūlyti problemos sprendimo būdą. Tokio mokymo(si) esmė ne vien tik pasiekti konkretų rezultatą. Daug svarbiau yra mokymo(si) procese suprasti ir apibrėžti problemą. Šis mokymo(si) būdas padeda mokiniams įgyti tvirtų žinių ir gebėjimą jas kūrybiškai taikyti, supažindina su mokslinio darbo, tyrimų ypatumais, stiprina komandinio darbo, bendravimo įgūdžius, kritinio mąstymo bei problemų sprendimo gebėjimus, būtinus mokytis visą gyvenimą.

Balandžio 7-ą dieną ciklą pradėjo integruota anglų kalbos ir biologijos pamoka. Mokiniai perskaitė „draugės“ laišką, kuriame nebuvo nurodyta konkreti sprendimo reikalaujanti problema. Laiško turinys imitavo gyvenimišką situaciją, kurioje gali atsidurti kiekvienas jų amžiaus jaunuolis. Perskaitę laišką mokiniai turėjo išsiaiškinti problemą.

Iki balandžio 14-os dienos, susiskirstę grupėmis, mokiniai savarankiškai atliko problemos analizę, pasiskirstė vaidmenimis ir paruošė veiklų planus. Mokytojas šiame etape buvo patarėjas, padedantis mokiniams įsigilinti ir nukreipiantis tinkama linkme.

Paskutinėje integruotoje pamokoje mokiniai pristatė problemos analizės procesą, tačiau jiems nebuvo būtina pristatyti galutinį produktą, pvz.: perkurtą drabužį. Pristatymo pateikimo formą mokiniai taip pat galėjo pasirinkti patys.

Mokymo(si) ciklo pabaigoje mokiniai atliko refleksijos užduotis, vertino savo grupės darbą, išskyrė silpniausias ir stipriausias darbo dalis, numatė, ką kitą kartą galima būtų daryti kitaip. Mokiniai taip pat išsakė savo nuomonę apie probleminio mokymo(si) metodą. Daugumai mokinių patiko analizuoti tikrą ir jiems aktualią situaciją. Diskusijos metu išaiškėjo, kad net pasibaigus veikloms, mokiniai ir toliau diskutavo sąmoningo vartojimo tema.

Kviečiame pasižiūrėti mokinių pristatytus darbus. Vieną iš jų galite rasti Youtube kanale:

https://youtu.be/iWU8Hbzgp4c

Anglų k. mokytoja Vita Sadauskienė ir biologijos mokytoja Neringa Borovikė

Pakeisti teksto dydį
Pakeisti spalvų kontrastą