Pavasaris ir Žemės diena – tai du svarbūs simboliai, kurie puikiai susiję su gamtos atgimimu ir mūsų atsakomybe už ją, nes kviečia mus peržiūrėti savo įpročius, pradėti švarų ir tvarų gyvenimo būdą, prisidėti prie gamtos apsaugos ir darnaus vystymosi.
Atliekų tvarkymo organizacija Lietuvoje „Žaliasis taškas“ organizavo nuotolinių edukacijų ciklą „Žaliasis raštingumas“. 6-8 klasių mokiniai dalyvavo nuotolinėje paskaitoje apie teisingą pakuočių atliekų rūšiavimą „Rūšiuokime teisingai”, kuri suteikė žinių apie teisingą pakuočių atliekų rūšiavimą ir apie tai, kaip efektyviai prisidėti prie aplinkosaugos. Paskaitoje buvo nagrinėjamos pagrindinės rūšiavimo klaidos, atliekų rūšiavimo sistema Lietuvoje ir kaip kiekvienas iš mūsų gali prisidėti prie švaresnės aplinkos kūrimo.
Minint Pasaulinę Žemės dieną, vyko aplinkosauginis renginys – protmūšis „Įdomioji ekologija“, kuriame dalyvavo 6-I klasių mokiniai. Renginio metu buvo aptariami praktiniai aplinkosaugos klausimai, pavyzdžiui, kaip teisingai rūšiuoti atliekas, kaip mažinti atliekų kiekį, kokie yra pagrindiniai aplinkosaugos iššūkiai Lietuvoje ir pasaulyje, taip pat kaip kiekvienas žmogus gali prisidėti prie aplinkos gerovės.
6a klasės komanda dalyvavo Lietuvos aplinkosauginiame konkurse „Žalioji odisėja 25“, kurios tikslas atkreipti dėmesį į aplinkosaugos problemas. Šiemet mokinių komanda paruošė itin įdomią ir įtraukiančią praktinę užduotį – tikrą detektyvą- ir laukiame rezultatų!
Lietuvos inžinerijos kolegijos Aplinkos inžinerijos fakultetas organizavo nuotolines paskaitas „Gamtos pažinimo, išsaugojimo ir įdomiosios inžinerijos“ temomis. 8-I klasių mokiniai dalyvavo paskaitose, kurios apėmė įvairias ekologines temas ,tokias kaip- ,,Nuodingų augalų atpažinimas Lietuvos miškuose’’, ,,Lietuvos endeminės rūšys ir jų paplitimas’’. Šios paskaitos suteikė moksleiviams vertingų žinių apie gamtos išsaugojimą ir ekologines problemas, taip pat pristatė įvairias inžinerijos sritis, susijusias su aplinkosaugos technologijomis.
5 klasių mokiniams buvo vesta edukacija ,,Baltija 2050 distopija ar realybė”. Edukatorė pasakojo apie pavojus, kurie gresia Baltijos jūrai dėl žmonių veiklos ir pasekmes ateityje. Mokėmės atpažinti šias grėsmes- užterštumo, klimato kaitos ir per didelis išteklių naudojimo, – ir suprasti, kaip šie procesai veikia jūros ekosistemas bei žmonių gyvenimą.
Kovo 14 d. 6a klasėje vyko integruota lietuvių kalbos ir gamtos pamoka ,,Žiemos gamtos stebuklai“. Skaitydami gamtos aprašymo tekstus ir grožinius tekstus apie žiemos gamtą, mokiniai suvokė ir atskleidė žiemos gamtos stebuklus (žaliuojančius medžius, šerkšną, žiemojančius paukščius). Dirbdami grupėmis interpretavo eilėraštį gamtininko, dailininko ir literato akimis. Suvokdami gamtos paslaptingumą, amžiną grožį, mokiniai mokėsi mylėti gamtą bei ją sergėti.
8,II klasių mokiniai kalbėjo apie alternatyviuosius energijos šaltinius, šilumines ir atomines elektrines, rengė pristatomuosius darbus, šiomis temomis. Atkreipė dėmesį į pagaminamos energijos kiekius ir taršą aplinkai. Siūlė sprendimus, kaip galime sumažinti energijos sąnaudas, kaip gyventi tvariau.
I klasių mokiniai kalbėjo apie vandens svarbą, vandentiekio sistemą. Nes vandentiekis yra gyvybiškai svarbi infrastruktūra, užtikrinanti švarų geriamąjį vandenį ir higienos sąlygas. Jis padeda išvengti ligų plitimo, palaikyti sveikatą ir gerinti gyvenimo kokybę. Be patikimo vandens tiekimo neįmanoma užtikrinti tvarios miestų plėtros bei pramonės veiklos.
Visos šios edukacijos, paskaitos, pamokos ir renginiai skatina atsakingą požiūrį į gamtą ir aplinką. Kiekvienas mūsų žingsnis gali padėti kurti tvaresnę ir švaresnę ateitį.