Menu Close

,,Mikrokosmo kūrimas ir stebėjimas“

5-6 klasių mokiniai per gamtos pamoką atliko biologinį eksperimentą. Jie kūrė ir stebėjo gyvą „mikrokosmą“. Visų pirma, kas yra pats mikrokosmas? Tai dirbtinė ekosistema, kuri negali būti tokia gyvybinga kaip gamtinė ekosistema, todėl laikui bėgant sunyksta. Norėdami atlikti šį eksperimentą, į  stiklainius mokiniai pylė keletą saujų žvyro, vėliau užpylė derlingo dirvožemio. Į jį sodino samanas, žemuoges, asiūklius, kitus augalus. Kartais palaistydavo tam, kad apsemtų apačioje esantį žvyro sluoksnį. Svarbiausia šį mažąjį pasaulį pastatyti šviesioje, bet tiesioginių saulės spindulių negaunančioje vietoje.

Būtent tokiu būdu – per praktiką – galima geriausiai suvokti teorijos žinias, jas pritaikyti, iš arti patyrinėti ir susidurti su miško „gyvenimu“. Jeigu pavyksta, net pasilikti savo mikrokosmą ir stebėti, kiek laiko ši ekosistema išgyvens, o galbūt tiesiog stebėti jos raidą ir pokyčius. Galimybė patiems „prisiliesti“ prie mus supančios gamtos – puikiausias būdas ją pažinti ir išmokti tausoti bei gerbti. Pasigrožėkime mokinių pagamintais ,,mikrokosmais“.

Biologijos mokytoja L. Sabolevskienė

00110012001300140015 0016002100170018001900200022002311111112 1113 1114 1115

Skip to content